Annons:
Etiketthalvtid-utanför-ämnet
Läst 1683 ggr
HannaM
2/27/09, 2:51 PM

Din relation till handboll?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, vad är din relation till handboll? Gammal avdankad spelare eller stolt förälder till en knattespelare? Entusiastisk supporter eller fortfarande aktiv? Eller något helt annat?

Annons:
HannaM
2/27/09, 2:59 PM
#1

Jag har spelat sen jag var åtta och är nu snart 23. När jag var 16 började jag döma men på grund av alla påhopp la jag av tre år senare. Samtidigt som jag gick domarkursen började jag träna ett gäng nioåriga tjejer som jag hade tills dom blev 13 och sedan hade jagbollskolan två år och valde sen att följa med P 99 uppåt och är nu inne på min andra säsong med det underbara laget. Är också gift med en handbollsspelare och vi tränar killarna tillsammans.

Leffe
2/28/09, 6:44 PM
#2

Jag spelade bara under skoltiden på gympan och i klasslaget. Sedan har jag bara följt handbollen som publik och intresserad

Gittan
2/28/09, 6:56 PM
#3

Jag har alltid älskat handboll. Som ung spelade vi på gården killar och tjejer, i skolan spelade vi alltid på gymnastiken. Sedan när jag började arbeta blev det i arbetslaget. Jag stod alltid i mål. Det var den plats jag tyckte bäst om.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


AndreasS
2/28/09, 8:54 PM
#4

Det jag har gemensamt med handbollen är att jag har en fd. klasskamrat som spelat handboll och så mycket närmare är det inte.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Krikke
2/28/09, 10:09 PM
#5

Spelade bara i högstadiet, nu är det bara till att titta på den då jag gillar sporten och den är intressant.

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Zebben
3/1/09, 7:38 PM
#6

Visste inte att det fanns en sajt om handboll.

Spelar ingenting längre men har spelat många år på elitnivå. Var faktiskt med i Stadslaget och uttagningarna till landslaget. Var bland de 20 bästa i landet när jag var som bäst. Men det var hrm…några år sedan. Glad

Handbollen har gett mig otroligt mycket och jag hoppas mina döttrar en dag finner samma intresse och engagemang i någon sport de också när de blir äldre. De är bara 3½ år och en som anländer i april.

Annons:
HannaM
3/1/09, 9:11 PM
#7

#6 vad roligt=) 20 bästa är inte dumt. Vi var bland dom 20 bästa lagen när vi var fjorton tror jag det var men det är ju inte direkt samma sak som bland dom 20 bästa spelarna direkt.

Quiila
3/2/09, 11:32 AM
#8

Jag spelade handboll under ganska många år, var målvakt.
Slutade pga av jag tröttnade och inte trivdes i laget.
Ångrar än idag att jag la av helt o att jag inte bara bytte lag, men hoppas att mina framtida barn börjar spela lite handboll sen :) Vore riktigt skoj

~Quila Roze~

sussa08
3/2/09, 4:21 PM
#9

Jaha, då ska vi se… Min relation med Handboll började med att min bror spelade sen han var mycket ung i Salem… Han är vänsterhänt i idrott och när han var på topp så var han femte bäst på sin position i Sverige, i sin årskull då som är 87. Han bytte lag till Polisen där han senare fick erbjudande om att börja spela med djurgårdens A-lag… Tyvärr så bröt min bror rygen och fick inte spela på ett år, sen vart det för svårt att komma tillbaka på samma nivå så han spelar endast för att det är kul nu…

Själv fick jag för mig att börja spela handboll när jag gick i åttan! Sent sent sent men det var bara för det var kul! Fick stå i mål, och var väl rätt hyffsad där :) Spelade både för Salems och Tumbas b-damer! Fick sluta i början av gymnasiet pga brosksjukdom som maler sönder mina knän :/ Saknar att spela och så men kan inte börja igen pga knäna…

Det var nog det :P (hittade just denna sida och den hamnar på favoriterna ;))

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Zebben
3/2/09, 6:27 PM
#10

#7 Tack.

#9 Ja, att vara vänsterhänt har sin fördel. Jag är också vänsterhänt (egentligen tvåhänt) och har bara haft fördelar av det i handbollen. Tyvärr är ju skador en stor del av sporten. Hade själv en del problem som var en av orsakerna till att jag till slut la av.

sussa08
3/2/09, 9:06 PM
#11

#10 ja min bror är också tvåhänt, men föredrar vänster i idrott och höger när han skriver :) Ja en klar fördel är det allt! Man får mer träning då det är en speciell position man får, ett visst övertag :) Ja skadorna är ju många, tyvärr… Och min bror var rätt liten i storlek också så han slängdes ju som en vante :P Nu har han lagt på sig lite så det är lite svårare att slänga runt honom ^^ Slipper man vara så orolig nu ;)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

EvaG
3/2/09, 11:15 PM
#12

Har aldrig spelat, men sett en hel del matcher. Tycker sporten är fascinerande på grund av snabbheten, hårdheten, smidigheten och den taktiska delen.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

colleen
3/3/09, 11:52 AM
#13

Har aldrig spelat men började följa herrarnas landslag när de låg på topp för mååånga år sedan. Och sen dess kollar jag alltid på alla mästerskap. Både damer och herrar. Men jag tittar bara när det är landslager som spelar, följer det inte annars.

~Jag tror på ödet~

Annons:
HannaM
3/3/09, 1:29 PM
#14

#9 Oj, vilket märkligt samband, jag känner till två killar i stockholm som spelade handboll och sen bröt ryggen. Dom är ett par år äldre än din bror men läskigt att det inte är ovanligt ändå. Viccerligen bröt ingen av dom ryggen när dom spelade men ändå.

sussa08
3/3/09, 2:46 PM
#15

#14 ja det är riktigt läskigt hur vanliga allvarliga skador är… Minns inte riktigt vad som hände när min bror bröt ryggen, men har för mig att han vart inslängd i stolparna för mycket… Hemskt! Han slapp i alla fall gipsvagga :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Upp till toppen
Annons: