Annons:
Etikettövrigt
Läst 652 ggr
[sheltietjej]
2/22/09, 1:08 PM

Skånela

När jag var 7 år så började jag på handboll i laget Skånela. Alla var nya och små, och vi hade jätte roligt på träningarna! Jag kände även 2 som spelade i Dam-laget.

Sen fick vi börja spela matcher, och de var det absolut roligaste som fanns! Vi både vann o förlorade. Vi kom sen ett steg före de andra, så vi vann de flesta matcherna. Och var med i en massa cuper!

Mamma vart även lagledare till Skånelas damer, så jag kände alla i laget. Och en hel del i Herr laget med. Fick åka med på matcher, hjälpa mamma och umgås med laget!

Sen när jag var 11 så var mitt hästintresser större, så jag slutade för att kunna ha mer tid till hästarna. Men de är fortfarande en rolig sport (för de som har tid)!

Annons:
Leffe
2/22/09, 9:43 PM
#1

Visst är det härligt med föreningslivet, träningar, matcher och kamratskapet. Man håller från början på med flera sporter, men till slut måste man oftast satsa på en sport

Gittan
2/23/09, 11:23 AM
#2

Tror att just kamratskap och gemenskapen är viktigast. Vidare måste man tycka det är kul också. Tror inte på att föräldrarna ska bestämma vilken idrott deras barn ska syssla med.

#0 Du tycker om handboll och ridning. Två helt underbara sporter. Din mamma sysslade med handboll till och med som lagledare. Du väljer ridningen. Det visar att ditt hästintrese var större än handbollsintresset och du gjorde valet. Starkt gjort med tanke på att din mamma höll på med handbollen. En eloge till din mamma om lät dig välja.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


[sheltietjej]
2/25/09, 11:24 AM
#3

#2 Mamma var först orolig, eftersom att hon trode att jag spelade handboll för hennes skull. Men de var de inte… Och eftersom att hästar var det jag hållit på med sedan jag var 3 år så gick de lite före. Men handboll är den bästa lagsporten som finns!

[sheltietjej]
2/25/09, 11:25 AM
#4

#1 Ja de brukar bli så när man är liten, min syster gick på handboll, fotboll, dans, sång, friidrott och lite judo. Hon visset inte vilken sport som var hennes grej, men nu spelar hon innebandy!

Upp till toppen
Annons: