Annons:
Etikettbeachhandboll
Läst 1459 ggr
chey18
7/19/11, 3:08 PM

Åhus beachandboll!

spenderat två häliga dagar i åhus, och nu har jag blivit lite sugen på att spela. Jag är f97:a. Jag är ganska blyg och kan tycka det är lite jobbit att komma in i ett nyttlag som har spelat ihop länge och vara nybörjare, man kan säga att jag knappt känt på en handboll innan men jag tycker det ser hysteriskt kul ut !

Mina frågor:

Tar det lång tid att anpassa sig till laget som n y?

Och hur gör man, jag menar hur lär dem mig grunderna samtidigt som dem tränar laget så att säga?

hade så fall tänkt mig att träna upp konditionen tills skolan börjar, gå och titta på en träning sen prova på en gång eller så ! tacksam för svar!

Annons:
Bettan
7/19/11, 3:45 PM
#1

Att komma in  i laget är faktiskt lättare än att komma in i en ny skolklass. I laget har ju alla samma intresse. Dessutom börjar du troligen inte i "elitlaget" direkt utan du går via något lag i klubben där under och kommer in på det sättet.

I och med att du går in i ett "färskare" lag en topplaget så kommer du automatiskt att via tränare och instruktör få lära dig grunderna.

Så du behöver troligen inte oroa dig. Det är bara att hoppa med. Du kan också ta kontakt med klubbar i din omgivning och prata med dem.

Ha en bra dag

Sport iFokus

handbollftw.
7/20/11, 12:18 PM
#2

tyvärr så finns det inga nybörjarklasser utan man går  in direkt i laget i samma åldersgrupp. jag är verkligen tacksam om ngn kommer med övningar ohc liknande för kondition och handbollsövningar.

/ det är samma person här, bara annat konto! tack för ditt svar!

Bettan
7/21/11, 9:20 PM
#3

Jo men det kan vara såa att de har flera grupper i samma ålder. Sedan är tränarna bra på att lära ut och har oftast tid med det.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Ing-Marie
7/29/11, 12:31 AM
#4

Hoppa med. Jag tror det löser sig bara du tar detta första steg att gå med.

Upp till toppen
Annons: