Annons:
Etikettövrigt
Läst 1757 ggr
HannaM
3/26/09, 11:33 AM

Eken cup

Världens största handbollsturnering på gräs äger rum varje år i mitten av juni på Gubbängsfältet i Stockholm. I år är det 13-16 juni. Alla från dom yngsta på sju åtta år till seniorspelare är välkomna och det brukar vara helt underbart.

Dom yngsta spelarna håller till i "miniparken" men små planer och ett enormt publiktryck, det är häftigt att se för på dom planerna är oftast glädjen och lusten att spela som störst.

Jag har varit med sen jag var nio ungefär och jag älskar det. Jag älskar att spela i ppissregn på leriga planer, jag älskar att spela i sol med dammande underlag. Jag älskar att gå runt och titta och prata med människor. Jag har under åren både provat att spela, dömma och vara tränare, under dom mest hektiska åren alla tre samtidigt. I år blir det dock lugnare, ska bara fokusera på mina grabbar och deras spel.

Har du möjlighet att titta förbi under Eken cup dagarna så gör det. Det är fantastiskt häftigt. Och för dig som redan blev sugen på att titta finns det bilder från tidigare år på hemsidan http://www.ekencup.se

Annons:
Leffe
3/26/09, 6:59 PM
#1

Man kanske skulle ta sig dit och fota lite och lägga in här. Skulle kunna vara kul både att vara där och att visa upp här

Gittan
3/26/09, 10:54 PM
#2

Synd man inte är i Stockholm då.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


jees94
3/28/09, 9:04 PM
#3

världens största handbollstunering på gräs är väll ändå partille cup?

tantan
3/29/09, 6:19 PM
#4

#3 det beror lite på hur man ser det, men både eken och partille har "världens största handbollscup på gräs" som nån slags slogan

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

HannaM
3/29/09, 6:21 PM
#5

#3 nope partille är världens största utomhusturnering tror jag men underlaget är inte gräs på alla planer vilket gör att jag har för mig att antalet gräsplaner är större på eken=) Det är så jag har för mig för jag vet att partille har spelats på många olika underlag bland annat grus, asfalt, gräs och jag har för mig att jag hört matta också

Gittan
4/18/09, 10:46 AM
#6

13-16 juni inskrivet i allmanackan. Vi diskuterar här hemma om vi ska åka upp på en liten semester med barnen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
EvaG
6/5/09, 5:50 AM
#7

Nu är det drygt en vecka kvar innan det börjar!

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Catwoman
6/5/09, 6:19 AM
#8

Hoppas det är bra väder då.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

HannaM
6/5/09, 2:00 PM
#9

Jo jag var ute och vandrade lite igår och kom på att nu är det inte långt kvar, hoppas verklgien det är varmare då! För igår var det ruskigt kallt i regnet och blåsten. Ok för spelarna, dom ska ändå rörra på sig men stackars stackars mig som är tränare=P

tantan
6/6/09, 5:16 PM
#10

hihi du får värma dig med min jacka

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Upp till toppen
Annons: