Annons:
Etikettövrigt
Läst 2398 ggr
giffan
3/21/12, 10:57 PM

Regler

Någon som vill förklara lite regler så man hänger med i spelet..?

Att man endast får ta bollen med händerna förstår jag och att bollen ska i mål förstår jag oxå =)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
JohannaEkroth
3/21/12, 11:01 PM
#1

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[GIKmio]
3/21/12, 11:02 PM
#2

Sedan får man inte sparka bollen i mål eller stoppa bollen under tröjan och springa iväg med den Cool

Ska vara allvarlig nu: Jag är själv inte så kunnig på handboll. Stegfel känner jag till. Tittade mest på 90-talet på dom stora mästerskapen.

JohannaEkroth
3/21/12, 11:04 PM
#3

GIKmio, då behöver du också läsa på! Flört Vidare till inlägg #1. Cool

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

giffan
3/21/12, 11:06 PM
#4

#2 Hahaha ja det skulle se roligt ut om man tog bollen under tröjan och sprang..

#1 Tack för länk.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[GIKmio]
3/21/12, 11:07 PM
#5

Men att man inte får studsa bollen var tillåtet från början. Det har jag hört någonstans. Men handboll är en gammal sport och regler har ändrats.

giffan
3/21/12, 11:09 PM
#6

#5 Men studsa får man väll göra, fast det är väll regler hur man får göra det… tror jag.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
[GIKmio]
3/21/12, 11:15 PM
#7

#6 Har inte läst dokumentet. Bara det i början. Och där står att man inte får studsa bollen. Men kanske menas man ej får studsa bollen i anfall som i basket. En gång kanske man får göra det. Aldrig tänkt på det när jag sett på TV. Handboll och Volleyboll är inte min grej Glad

giffan
3/21/12, 11:20 PM
#8

#1 Tackar för bra länk det var lärorikt att läsa… ska skriva ut den och träna på… #7 Jo man får studsa bollen, men inte studsa ta upp utan att kasta vidare förstog jag det som.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[GIKmio]
3/21/12, 11:23 PM
#9

Tror Leffe och tjejerna här på sajten kan svara på många frågor när dom läser det här. Jag är mer insatt i bandy och ishockey.

JohannaEkroth
3/21/12, 11:24 PM
#10

Man får inte fortsätta studsa efter man har tagit upp den, då blir det avblåst för dubbelstuds. Man måste passa.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Upp till toppen
Annons: