Annons:
Etikettföräldrargrupp
Läst 1034 ggr
giffan
2014-11-10 22:55

Hur skulle ni göra....?

Har två killar som spelar i ett och samma lag.  Dom har inte spelat lika länge som de övriga i laget som är typ infödda i handbollen. Dvs med handbolls föräldrar eller annan anknytning till klubben. Några av dessa spelare har föräldrar som har eller tränar laget.

Nu när dom kom upp och spelar som A-pojkar så kom det samtidigt nya in i laget från handbolls gymnasiet. Laget kommer spela två serier, ett som kallas utvecklingslaget och ett kallas elit laget.

Mina killar ska spela i utvecklingslaget.. men  får knappt spel tid även där. Samtidigt har det varit stort focus på SM för några i laget, dvs alla utom kanske tre spelare som tydligen inte platsade i SM laget… (mina två och en till) Då har även träningarna focuserat på dessa SM spelare… och mina killar har inte fått vara med på samma sätt under träning.

Ena grabben börjar tröttna totalt, hoppar över träningar osv.  Och jag förstår han på ett sätt, men han får ju inte mera spel tid av det.men för att han ska hinna till träningarna ( går i annan skola och har längre res väg) så behöver han vissa dagar ta ledigt från skolan, och andra dagar stressa för att hinna med bussen. 

vad gör man?? Ska man behöva byta lag redan när man är 15 år för att få speltid?

Självklart har jag talat med tränarna, men dom säger att dom kommer få spela sååå myckeet… Visst säsången har just börjat, men känns surt när man betalar så jäkla mycket till föreningen och man arbetar och säljer saker åt föreningen och ungarna får inte ens spela!

Hur hade ni gjort i vårat läge?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
[GIKmio]
2014-11-12 15:44
#1

Är intressant det du tar upp. Liknar den diskussion som kom fram under årets TV-pucken och situationen i pojkhockeyn. Elittänket kommer allt längre ned i åldrarna. Jag tycker alla ska få vara med och spela när man är 15 år.

Upp till toppen
Annons: